logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۱۷۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
شورشی که گشایش‌های اقتصادی را یک سال به تاخیر انداخت؛

تسلیم آمریکا یعنی مرگ "زن، زندگی، آزادی"

تسلیم-آمریکا-یعنی-مرگ-"زن،-زندگی،-آزادی"
توافق در فاصله حدود یک ماه مانده به سالگرد اغتشاشات معنادار است. آمریکایی‌ها بسیار حسابگر هستند و با ناامید شدن از به نتیجه رسیدن آشوب‌ها در ایران و در آستانه سالگرد اغتشاشات توافق با ایران را پذیرفتند.

به گزارش موج رسا; پس از چندین دوره مذاکرات فشرده و به کاربردن ابزارهای مختلف جهت احقاق حق ایران، با حصول توافق تبادل زندانیان و آزادسازی دارایی‌های جمهوری اسلامی در کره جنوبی، این فرآیند به مرحله اجرا رسید.

بیشتر بخوانید

منابع ایران در حال انتقال به حساب‌هایی است که در خصوص انتقال از کره جنوبی درباره آنها توافق شده است. مراحل انجام توافق به‌ گونه‌ای طراحی شده است که پس از انتقال قطعی منابع به حسابی در قطر، زندانی‌های آمریکایی آزاد خواهند شد و تعدادی از زندانیان ایرانی در آمریکا هم به وطن بازخواهند گشت. کل منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی در این فرایند آزاد می‌شود. فعال شدن همزمان مسیر حقوقی و دیپلماسی عزتمندانه در به ثمر رسیدن این روند موثر بوده است. 

این توافق در فاصله حدود یک ماه مانده به سالگرد اغتشاشات معنادار است. آمریکایی‌ها بسیار حسابگر هستند و با ناامید شدن از به نتیجه رسیدن آشوب‌ها در ایران و در آستانه سالگرد اغتشاشات پاییز گذشته توافق با ایران را پذیرفتند.

جالب آن‌جاست که این توافق قرار بود سال قبل انجام شود اما اغتشاشات و توهمات متعاقب آن موجب تعلل آمریکایی‌ها شد. آزادی منابع بلوکه شده ایران در کره‌ جنوبی روی دیگر شکست اغتشاشگران و دنباله‌های سیاسی و رسانه‌ای آن‌ها را نشان می‌هد. دنباله‌های متصل به یک جریان سیاسی خاص که مرگ خود را در به نتیجه رسیدن دیپلماسی عرتمندانه دولت سیزدهم می‌دیدند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر